ŠVAJČIARSKO 2008

25. 7. 2008

25.07.-06.08.2008
ÚĆASTNÍCI: Janka , Peťo , Miro , Lubo

PIATOK  V Bystričanoch nabalíme auto až po strechu a okolo 14.00 vyrážame. Okolo pol desiatej prídeme do Kaprunu. Tu spíme na krytom parkovisku.

SOBOTA   Presúvame sa busom okolo priehrady Wasserfallboden k priehrade Mooserboden (2006). Odtiaľto vystupujeme cez chatu Heinrich Schweiger Haus (2802) naWiesbachhorn (3564). Ja s Jankou výdeme len na Kaindlgrat (3255). Na chate zistíme, že na zostup k autobusu máme iba hodinu, tak rychle nahádžeme veci do batohov a poklusom dole. Čo čert nechcel celú cestu leje ako z krhly. Totálne mokrí prídeme na parkovisko, rozvešiame všetky veci a znovu tu nocujeme.

NEDEĽA Vyrážame smer Švajčiarsko. Cestou sa rozhodneme zastaviťza Innsbruckom pod feratou Kaiser-Max Klettersteig (D-E). Tu rozvešiame mokré veci po plotoch. Počas lezenia všetko preschne a po obede cestujeme ďalej. V sedle Furka Pas sa začíname obzerať po nocľahu a asi 70 Km od Zermatu zostávame v campe. Večer prší.

PONDELOK Príchod do Täschu. Na parkovisku pobalíme batohy na 5 dní a taxíkom sa vyvezieme do Zermattu. Prejdeme sa celou dedinou a lanovkou na Malý Matterhorn (3820).Tu sa do večera túlame po zjazdovkách, aklimatizujeme sa.Navštívime aj Ľadovcový svet (Glacier Paradies). Výťahom sa zvezieme do vnútra ľadovca v ktorom sú vyhĺbené chodby a v nich umiestnené rôzne sošky z ľadu, pohľady na skutočné trhliny, bufet... Spíme pri tomto výťahu. Večer a v noci prší, sneží.

UTOROK  Aklimatizačná túra na Breithorn (4165). Hore šlapeme za hmly, ktorá sa na vrchole občas rozplynie aby sme mohli spraviť pár záberov. Zostúpime druhou stranou po krásnom ostrom hrebienku. Lanovkou sa zvezieme do Zermattu, tu sa ubytujeme v campe. Pri večernej prechádzke Zermattom stretneme našich (Janči,Milan, Paľo) ktorí sa práve vracali z vrcholu Matterhornu.

STREDA Lanovkou na Schwarzsee (2584) a ďalej po vlastných s veľkými batohmi na Hornli hütte (3260).Blízko nej je povolené stanovať, tak si urovnáme plošinky a staviame stany. V podvečer dážď so snehom, neskôr búrka (veľmi blízko tak som sa aj celkom bál).

ŠTVRTOK O pol tretej budíček, po tretej vyrážame na Matterhorn (4478). Ideme spolu s Čechmi ktorí si boli večer naštudovať nástup. Nakoniec nájdeme my s Peťom tú správnu cestu a celkom rychle naberáme výšku. Neskôr nás predbehnú horskí vodcovia a tí nám ukazujú smer. Postupne pribúda snehu tak si obúvame mačky a stále bez istenia pokračujeme vyššie. Pod Solway hutte je to šmykľavé tak sa jednu dĺžku na stridačku istíme. Za sneženia vystúpime po siedmej na Solway hütte (4003). Horskí vodcovia nepokračujú ďalej kvôli vetru a množstvu nového snehu a tak to aj my otáčame. Počas nekonečného zostupu skala vyschla tak v pohode zídeme (sledujúc vodcov) až do nášho campu. Predpoveď na ďalší deň nie je priaznivá a máme dosť času, tak balíme a schádzame na Schwarzsee, lanovkou do Zermattu,vláčikom do Täschu. Tu spíme v campe,samozrejme prší.

PIATOK Oddychový deň, prší. Hráme karty, prší, Ideme pozrieť oslavy zjednotenia,prší.

SOBOTA  Znovu pobalíme batohy a taxíkom sa zavezieme do Zermattu. Konečne hlásia zlepšovanie počasia, tak sa rozhodneme vystúpiť na Monte Rosu (4634). Zubačkou sa vyvezieme na Rote Boden (2619). Odtial pozvoľna klesáme k ľadovcu, prejdeme cez neho a znovu naberáme výšku na Monte Rosa Hütte (2795). Nad ňou je bivakovanie zakázané, tak stúpame skalami vyššie až konečne nájdeme ideálne niesto na stany.

NEDEĽA O tretej vyrážame. Po chvíli sme na ľadovci, tak obúvame mačky, púšťame pred seba nejaké partie nech nám ukážu cestu cez trhliny a šľapeme za nimi. Sneh je zmrznutý, vôbec sa neprebárame a postupne naberáme výšku. V sedle Sattel (4359) zbalíme paličky, vyberieme cepíny. Za prvým výšvihom nasledujú ďalšie a na vrchol sa dolieza exponovaným snehovo-skalnatým hrebeňom. Na vrchole je dosť zima, tak dlho nepobudneme a druhou stranou pomocou fixných lán zliezame snehovým kuloárom až na snehové polia. Postupne sa zbavujúc oblečenia zostúpime pomedzi trhliny okolo 14.00 do nášho campu. Keďže je super počasie opaľujeme sa, vegetíme, hráme karty a strávime tu ešte jednu noc.

PONDELOK Už nešetríme nohy a po vlastných zostupujeme až do Zermattu. Tu sa potúlame, porobíme nejaké nákupy a taxíkom sa zvezieme do Tä shu. Večer sa už kúpeme v Lago Di Garda.V noci chalanov preberie dážď ale iba zo zavlažovacieho zariadenia.

UTOROK Pôvodne sa chceme presunúť k moru, ale v jazere je čistá a teplá voda, tak zostávame tu. Oddychujeme, plávame, slníme sa. Do večera sa stihneme presunúť za Graz kde spíme na parkovisku.

STREDA Pokračujeme v ceste k domovu. Rozlúčkový obed na Havrane a je po vydarenej dovolenke.....A tak.