Dachstein 2009.

7. - 9. augusta 2009

Po návrate z dovolenky v alpách mi oznámili že na ďalší víkend naplánovali pokus o výstup na Dachstein a rátajú aj so mnou. Predpoveď počasia vyzerala celkom sľubne, tak v piatok o jednej po polnoci vyrážame. Po siedmej ráno odparkujeme auto na parkovisku pod lanovkou a vydávame sa na túru. Po chatu Suedwandhuette vedie príjemná cestička, od chaty začne chodník stúpať až sa dostaneme k zaistenej ceste. Skala je suchá, (nie ako pred tromi týždňami keď boli miestami laná pod snehom, ktorý pod nami na zostupe utekal) tak sme celkom rýchle na Hunerkogli (2678m) kde ferata končí. Pokračujeme ďalej smer Seethallerhuette (2741m). Tesne pred chatou sa rozdeľujeme, Jojo s Milkou idú na chatu, ja s Majou vystúpime feratou po rameni na Dachstein (2995m). Zostup si skrátime lanovkou.

Ubytujeme sa v campe za Ramsau.

V Sobotu sa presúvame do Strieborného údolia (Silberkarklamm). Milka si prejde roklinu po rebríkoch my feratou Hias (D-E). Stretneme sa na chate nad roklinou a po občerstvení pokračuje Jojo s Milkou chodníkom k striebornému jazeru. Ja som zvedavý na novú feratu Siga (C-D) nad chatou tak ju ideme s Majou skúsiť. Pekná,vzdušná. Znovu sa zídeme na chate a ideme späť do campu.

V noci bol lejak a Priehodovcov vytopilo no dobrú náladu nestratili, tak sa pobalíme a presunieme sa cez Schladming do Untertálu, kde si chceme prejsť vodopády Riesachfälle.

Roklinou stúpame po ocelových lávkach, rebríkoch, mostoch visiacich na reťaziach, sprevádzaný hukotom padajúcej vody. Nad vodopádmi ukončíme našu túru pri jazere Riesachsee. Keďže pekný, naplno využitý víkend sa blíži ku koncu zídeme cestičkou k autu a vraciame sa domov.