Deň prvý – Hans von Haid steig.

10. 8. 2013

Presúvame sa ráno z Bratislavy do dedinky Prein, kde odbočujeme k dedinke Greisleiten, kde vo výške 900 mnm.  parkujeme pri horárni. Vyrážame po štrkovej ceste a neskôr po lesných chodníčkoch stále vyššie a vyššie. Míňame prameň Bachingerbrundl a asi po hodinke plus voľačo sa dostávame na sutinové pole pod stenou Prein Wandu. Nástup do cesty je pod skalným rebrom. Obliekame si sedáky a zakladáme sety, musíme chvíľu počkať lebo je tam rada. Ferráta začína kratším úsekom ku stene kde nás čaká asi pätnásť metrový netradičný rebrík, ma nosný stred a z neho bočné priečky. Počasie je pekné, ale dosť fúka. Vystúpame prvý úsek a choďákom prejdeme pod druhý rebrík. Ferratka nie je náročná, sú tu aj Déčkové fleky, ale je to nadhodnotené. Má výšku asi 400vm, začína na 1300 mnm a vrchol Preinu má 1760 mnm.

Po zdolaní druhého úseku sa dostávame k Madone, odkiaľ vedie chodník k nástupu k ferráte Konigschusswandsteig  zvaný Maler steig, je to nezaistený dvojkový traverz s jedným tri mínus flekom, často vlhký až mokrý. Celkovo to vyzerá strašidelne, ale zblízka by to asi pustilo.

My pokračujeme ale stále nahor cez skalnú tiesňavu až na vrch steny, odkiaľ pokračujeme na vrchol Preinen Wandu. Pri kríži sa fotíme a potom sa presúvame do neďalekej chaty Seehutte na pivko za  4 Eurá. Slniečko pripekalo, tak sme si posedeli dlhšie. K autu schádzame chodníkom naokolo vpravo a bolo to celkom nekonečné.

Presúvame sa autom na verejné táborisko v Kaiserbrume, je to zadara štrkové parkovisko s toaletami a tečúcov vodou, tak nie div že je plné čechov, menej poliakov a maďarov, slovákov len sem tam. Niečo sme uvarili, postavili stany a boli sme sa i prejsť, pozrieť si vodojem a malé múzeum, kde sme sa dozvedeli, že odtiaľto je zabezpečená pitná voda pre Viedeň a pochopili sme aj to prečo je tu táborisko zadarmo, financované Viedňou.